Tuesday, October 1, 2019

BBM3410Satu2019: Medium Shot (Belalang Production)

3 manusia


Sifat malu itu pasti ada dalam diri seseorang. Namun, setebal mana sifat malu itulah yang membezakan kita. Ada kalanya sifat malu itu juga merupakan kunci kepada maruah seseorang. Akan tetapi elakkanlah sifat malu itu menjadikan anda seorang yang 'introvert' dan hilang keyakinan diri. 



Dua orang gadis sedang bersahaja dan bersantai di sebuah Taman Rekreasi. Tidak dapat dipastikan apakah hubungan mereka. Sama ada mereka ini rakan, keluarga atau pun saudara-mara. Mereka kelihatan bersahaja sekali. Hubungan mereka juga kelihatan sangat akrab. Buat dua orang gadis ini, saya doakan hubungan kalian kekal sampai bila-bila. 



Siapakah jejaka di dalam gambar ini? Kelihatan dia sungguh kacak dan segak. Wajahnya ada iras-iras orang Borneo. Ya benar, dia ini rakan saya, Golif namanya. Dia berasal dari Pitas, Sabah. Tetapi kenapa dia bergambar di tengah-tengah jalan. Mungkin dia nakkan sesuatu kelainan. Lihat sahajalah latar belakang gambar tersebut. Sungguh cantik dan sinematik sekali. 


3 pemandangan dan manusia


Sekiranya kita berjauhan dengan keluarga, rakan-rakanlah yang akan ada bersama kita. Peliharalah hubungan yang baik bersama rakan kita. Mereka akan menolong kita sekiranya kita menghadapi kesulitan. Janganlah kita salah memilih rakan. Pilihlah rakan yang membawa kita ke arah kebaikan. Berkawan biar ramai, musuh jangan dicari. 



Setelah berjogging sepanjang dua kilometer. Seorang gadis kelihatan berehat di tepi sambil melepaskan lelah. Senyuman masih terukir di wajahnya biar pun dalam kepenatan. Mungkin dia ada misi untuk menurunkan berat badan. Semoga gadis ini berjaya dengan misinya. Saya sokong awak dari belakang! 



Tidak pasti apakah masalah gadis ini. Tiba-tiba sahaja dia menoleh belakang ke arah saya. Bukan itu sahaja, dia juga mengukir senyuman kepada saya. Penat saya memikirkan apa sebenarnya yang dia mahukan. Ingin bertanya langsung kepada, tetapi saya pula segan mahu bertanya. Wahai gadis, luahkanlah isi hatimu, janganlah buat saya pening kepala memikirkannya. 

No comments:

Post a Comment