Tuesday, October 1, 2019

BBM3410Satu2019: Close-up (Belalang Production)

3 manusia


Riak wajah di atas menunjukkan si pemilik wajah seperti mahu menyampaikan hasrat yang terpendam di dalam hatinya. Tapi, apakan daya tiada siapa yang peduli akannya. Dia cuba menonjolkan riak wajah yang menggoda. Namun, dia tetap tidak dipedulikan oleh sesiapa pun. Apalah nasib kau wahai empunya wajah. 



Senyuman yang menawan dapat menyejukkan hati sesiapa pun yang melihatnya. Buat apa mahu bersedihan kalau kita boleh bersenyum-senyuman. Senyuman itu indah bukan? Ia satu anugerah yang telah diberikan oleh Allah SWT kepada hambanya. Maka, murahkan senyuman kerana ia akan membuat orang senang dan selesa dengan anda. 





Kadangkala kita tidak senang dengan sesuatu perkara. Maka, kita pun akan bersikap sinis terhadap perkara tersebut. Riak wajah yang sinis daripada seseorang itu menunjukkan dia tidak suka dan senang dengan perkara tersebut. Oleh itu, sekiranya orang menunjukkan riak wajah yang sinis terhadap kita, sebaiknya kita bermuhasabah diri dan cuba membaiki diri kita. 



3 bukan manusia


Cantiknya bunga ini kan?. Tapi, cantik lagi yang membaca blog saya ini. Tumbuhan di Taman Saujana Hijau ini hidup dan tumbuh dengan lebat dan subur sekali. Keindahan flora dapat dirakamkan oleh lensa kamera seperti yang ditunjukkan dalam gambar di atas. Kepelbagaiaan jenis flora membuktikan negara kita yang beriklim katulistiwa sangat sesuai menjadi habitat kepelbagaian flora.



Gelang menjadi satu aksesori perhiasan sejak dahulu lagi. Pemakaian gelang dapat menyerlahkan keanggunan para wanita. Gelang kadangkala menjadi aksesori wajib bagi sesetengah wanita. Terdapat beberapa jenis gelang yang ada di pasaran. Pemilihan jenis gelang ini bergantung kepada keselesaan wanita tersebut. Ada wanita yang memilih gelang yang diperbuat dari kayu seperti gambar di atas. 



Hidangan yang lazat sudah tentu menjadi pilihan orang ramai. Siapa yang nak makan makanan yang tidak sedapkan? Namun, kita juga harus mengambil kira khasiat dan bahan-bahan yang digunakan dalam masakan tersebut. Bahan-bahan seperti pengawet, kimia dan sebagainya akan menjejaskan kesihatan dalaman kita. Oleh itu, pilihlah makanan yang berkhasiat untuk kesihatan diri.





No comments:

Post a Comment